Recensie: Sorry We Missed You

Sorry We Missed You is de nieuwste film van de linkse Britse regisseur Ken Loach. Zoals zijn andere films, gaat deze de sociale kritiek niet uit de weg en laat ze de werkende klasse zien op realistische wijze: als gewone mensen die een dagelijkse strijd voeren om rond te komen en hun leven te leiden, met alle problemen die zij daarbij tegenkomen.

Sergej Eisenstein: geniaal filmer van historische omwentelingen

De Royal Academy te Londen viert de 100e verjaardag van de Russische Revolutie met een indrukwekkende overzichtstentoonstelling van de Russische kunst van 1917 tot 1932. De Russische samenleving daverde op haar grondvesten: het oude werd vernietigd, het nieuwe geboren. Kunstenaars stelden zich de vraag welke vorm “de kunst van het volk” moest aannemen. Van de innovatieve composities van Kandinsky over de dynamische abstracties van Malevich tot de aangrijpende films van Eisenstein: het is er allemaal te bewonderen.

Wil de nieuwe Jheronimus Bosch opstaan?

Tot en met 8 mei is in Den Bosch in het Noordbrabants Museum de tentoonstelling 'Jheronimus Bosch - Visioenen van een genie' te zien, waar de grote werken van de schilder tijdelijk 'thuis' te bewonderen zijn. We publiceren hier een artikel van Paulette Vermeersch van Vonk België over Jheronimus Bosch.

Zoek op deze site

Agenda

Geen evenementen

Sluit je aan!

Klik hier voor meer informatie

Op een rode achtergrond staat "ben je een communist? organiseer je!". Rechts zie je Karl Marx naar je wijzen.

Abonnement

Wil je ons steunen? Neem dan een abonnement!
Klik hier voor meer info.

Reclame voor blad nummer 31 van Revolutie. Rechts zie je het blad, met op de voorkant de naam 'Revolutie' boven, daaronder dan Lenin's citaat 'zonder revolutionaire theorie geen revolutionaire beweging' en daar weer onder een grote afbeelding van Geert Wilders, zijn hoofd is in scherven en een hamer en sikkel bedekt zijn gezicht. Boven Wilders staat in rood: Bestrijd rechts met klassenstrijd! Links van dit blad zie je wat highlights staan uit het blad: de redactioneel: de arbeidersbeweging na de verkiezingen, Zweden: Tesla-staking een proeve van arbeidersmacht, mythe over het communisme: de menselijke aard maakt communisme onmogelijk en als laatste: geschiedenis van de Nederlandse arbeidersbeweging: de Revolutionair Communistische Partij.

Doneer aan Revolutie

Nieuwsbrief

Schrijf je in!